Każda firma działająca na rynku dba o to, aby zdobyć jak największą rozpoznawalność i tym samym dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wiele firm decyduje się na różnego rodzaju kampanie reklamowe, jest to jedną z najlepszych możliwości zbudowania rozpoznawalnej marki. Jeśli firmy stawiają na profesjonalny marketing mogą w krótkim czasie zdobyć ogromną rzeszę nowych klientów.
W ostatnich latach bardzo popularne stały się kampanie reklamowe prowadzone w Internecie. W ten sposób można trafić do każdej grupy odbiorców. „Szczególnie podatną grupą odbiorców będzie w tym wypadku młodzież, która nie wyobraża sobie życia bez tabletów i telefonów komórkowych. Towarzyszą im one na każdym kroku, więc warto właśnie w sieci reklamować swoje produkty i usługi, jeśli naszą grupą docelową będzie młodzież szkolna.” – zauważa specjalista do spraw reklamy z agencji reklamowej Funktional.
Kampanie reklamowe producentów zabawek, artykułów lub ubranek dla małych dzieci skierowane będą przede wszystkim do ich rodziców. To ostatecznie mama lub tata podejmą decyzję o zakupie danego wózka, łóżeczka czy pieluszek, a więc marketing firm produkujących te rzeczy skierowany jest przede wszystkim do rodziców. Rodzice w wieku 20 – 40 lat są grupą docelową i to ich należy zachęcić do zakupów konkretnej marki.
W okresie przedświątecznym możemy zauważyć szczególnie nasilone kampanie reklamowe firm produkujących zabawki. Jak wiadomo, dzieci najbardziej pragną znaleźć pod choinką wymarzone zabawki zobaczone w spotach reklamowych. Piszą wiec listy do Mikołaja, które później rodzice chcąc nie chcą realizują. Marketing prowadzony przez firmy produkujące zabawki jest wyjątkowo nasilony w okresie przedświątecznym.