Reklama jest dźwignią handlu – to stare powiedzenie nadal nic nie traci na aktualności. Obecnie duża część sprzedaży przeniosła się do internetu, gdzie panują zupełnie inne zasady prowadzenia kampanii reklamowej niż w świecie rzeczywistym. Jednak wciąż znaczna część sprzedaży różnorakich towarów odbywa się w tradycyjnych sklepach, a te wymagają innowacji do reklamowania sprzedawanych towarów.
Jedną z dziedzin, w których ostatnio sporo się dzieje jest oświetlenie i jego nowa gwiazda – moduł LED. Moduły LED są bardzo ciekawą alternatywą dla klasycznego oświetlenia – zapewniają mniejsze zużycie energii elektrycznej, są mniejsze, bardziej elastyczne i nowsze technologicznie. Ich ceny zależą oczywiście od możliwości, ale nie są zbyt wygórowane – na przykład moduł LED Samsung GOQ-2SAM-150-MINI-B można kupić już w cenie około 3,5 złotego. Większe moduły są nieznacznie droższe, ale ciągle zapewniają bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Dlaczego w ogóle stosować rozwiązania tego typu? Odpowiedź jest prosta – moduły mają wiele zalet, które ułatwią wyeksponowanie towaru w naszym sklepie. Są niewielkie, łatwo je więc zamaskować elementami sklepowej wystawy i układać z nich dowolne aranżacje. Mają o wiele niższy pobór prądu niż klasyczne oświetlenie, a do tego o czas świecenia dochodzący do 60 tysięcy godzin.
Niektóre modele charakteryzują się bardzo szerokim kątem świecenia, co również pozwoli na większą kreatywność przy budowie sklepowej witryny. Istnieją też modele wodoodporne, które można wykorzystać na zewnątrz, bo nie straszne im opady. No i ostatnie, ale nie najmniej ważne – Samsung daje na nie aż do 5 lat gwarancji.